woensdag 2 oktober 2013

Arbeidsvoorwaarden overleg HAN


Persoonlijke aantekeningen ArbeidsVoorwaarden Overleg HAN 1 oktober 2013
Professionaliseringskader
Als bonden vinden we dat er nog het nodige geschaafd moet worden aan het voorliggende stuk.
Het lijkt er heel erg op dat het kader vooral gericht is op de Mastersopleidingen en op promoveren. Als Abvakabo FNV vinden we dat er ook gericht aandacht besteed moet worden aan onderwijsondersteunend personeel. Daar waar het gaat om  het basisrecht van 40 u moet dit duidelijk ingekaderd worden. Maar ook het gebruik maken van de 75% en 25% regeling behoeft aandacht voor deze groep.
De inbreng van de lerarenbeurs, het in- of exclusief gebruik maken van 40u bij 75% studielast vergoeding, de mogelijkheid van studie vergoeding bij kleine en tijdelijke dienstverbanden, wanneer welke vorm van tegemoetkoming en de gehanteerde kaders waren onderwerp van gesprek.
Kortom als bonden hebben we onze eerste feedback gegeven en eind november zal er onderhandeld worden over een definitieve versie.
Personele mutaties en tijdelijke dienstverbanden binnen het Service Bedrijf en de ondersteunende functies.
Op basis van de door Abvakabo FNV anoniem aangedragen casussen constateren we als bonden een discrepantie tussen de managementniveaus. Hierdoor worden er verwachtingen gecreĆ«erd waar achteraf op terug gekomen moet worden. Op onze vraag of er vanuit de leiding individuele herstelacties volgen op deze tekortkoming antwoordt Dhr van Boxtel  ontkennend. Mocht er sprake zijn van onrechtmatig handelen vanuit de leiding, dan adviseren we werknemers hier tegen in beroep te gaan.
Met Dhr van Boxtel spreken we af:
·         Dat er interne afstemming komt over het gevoerde beleid
·         Dat het management geschoold wordt in gespreksvoering op dit terrein
·          En dat er binnen een jaar een formatieplanning ligt mbt het gevoerde beleid
Stand van zaken Decentrale Arbeidsmiddelen
Het aangeleverde financiƫle overzicht levert weinig reden tot zorg op. Er zijn voldoende reserves en er is ruimte om voor de komende jaren een IPAP verzekering voor alle personeelsleden af te sluiten. Op termijn kan dit wel problemen geven. Dhr van Boxtel vraagt de bonden dan ook om voor de toekomst probleemoplossende verantwoordelijkheid te nemen. Als bonden stemmen we hier mee in en vragen om voor het volgende overleg een clustering van uitgavenrubrieken te maken, zodat we wanneer nodig per cluster keuzes kunnen maken.
Tot slot
Het onderzoek m.b.t. duurzame inzetbaarheid krijgt een andere invulling en zal onder regie van de HRM lector Annette de Lang plaatsvinden. In ons volgend overleg wordt ruimte ingepland om hierover met haar hierover van gedachten te wisselen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten